Els treballadors i treballadores de Gespa han realitzat 1.051 serveis a domicili a majors de 60 anys durant l'estat d'alarma
Des que es decretara l'estat d'alarma, l'Ajuntament de Paterna s'ha bolcat a atendre i cuidar dels seus majors i de tots aquells col·lectius més vulnerables a aquesta crisi sanitària del coronavirus.
Durant tot aquest temps i fruit de les crides que setmanalment realitza a més de 6.500 dels seus veïns majors de 60 anys, Gespa ha dut a terme 1.051 serveis a domicili a aquestes persones que van des de fer-los la compra de medicaments i/o medicaments, baixar el fem, comprar butà, passejar a la mascota o acompanyar-los a l'hospital, servei aquest últim que es realitza amb el vehicle adaptat de l'Ajuntament.
La compra d'aliments i de medicaments són els serveis més demandats per aquestes persones majors, que a més tenen a la seua disposició un servei d'atenció telefònica específic que funciona les 24 hores tots els dies de la setmana sense excepció i que, en tot aquest temps, ha rebut un total de 2.900 trucades.
Mitjançant aquest servei d'atenció al major, es vol conéixer en tot moment com es troben aquestes persones durant aquesta situació d'emergència i detectar qualsevol tipus de necessitat que pogueren tindre per a intentar resoldre-la.
Fruit d'aquestes trucades setmanals, s'han anat estrenyent vincles entre el personal que realitza i els majors atesos. De fet, molts d'ells, encara que no necessiten cap servei, si que volen continuar rebent aquesta trucada que tots agraeixen moltíssim en aquests moments tan difícils que estem vivint.